dimecres, de maig 30, 2007,5:04 p. m.
Club anti-fotolog
Jo sóc de blogger. Per mi ser de blogger és com ser català o ser del Barça, és un sentiment. La família de blogger té diversos rivals, els més importants són wordpress i fotolog. També està el bloc.cat que són com l’Atlétic de Madrid, prometen molt però mai funcionen. Fa temps vaig llegir un article molt bo de l’Eva sobre els fotologs. Després de llegir-lo vaig pensar en escriure un llibre, però em conformaré amb un post (com a mínim).

Ah! Meravellós món dels fotologs. Una infinitat d’opcions en el disseny, eh? Tot el dia fan tasques de manteniment però mai he vist cap novetat. Et posen aquell missatge de: “Por ahora te sugerimos que tomes esta oportunidad para salir y tomar algunas fotos- Esperamos verlas”. Si, ara vaig a fer fotos, espera un moment.

A mi el que m’intriga és la gent que copia lletres de cançons... A veure, siguem sincers, algú se les llegeix? Sí, les dues primeres línies. Si la coneixes dius “vale, és aquella” i si no la coneixes dius “vale, no la conec”. Els missatges encriptats. Jo crec que algun dia es trobarà la pedra Rosetta dels fotologs i molts començarem a entendre les coses. Exemple extret d’un fotolog real: *siiiperfiespigutquestassuperfelis:D {i a tU EsQuE CaDa DiA EtS TaN MiLlOrIsSiMaMeN MiLLo, tAn eSpEcIaAmLt pErReCTe...qUE fAs QuE jO tEstImI eNcArA mEs eSpEcCaLmEnT pErFEcTe i tAn mIlLoRiSsImAmEnN mIlLoR...:D*} Si us plau, que algú arregli el teclat d’aquesta noia que el Bloq mayús s’ha tornat boig.

Els que quan han arribat als 20 missatges permesos per foto fan copiar pegar i en un de sol, en posen 7 o 8. Això és molt freak. Clar que més freak és fer-te un Gold. Tenint la opció de crear-te 5 fotologs més a partir de noves comptes, quines ganes de pagar... I els problemes d’edició? La gent que es curra un text i a Mr. Fotolog no li dona la gana de publicar. Aleshores, com a espectador et trobes coses com “És la tercera vegada que intento publicar i em fa pal posar-ho tot un altre cop. Vagi bé!”. Els professionals ja ho guarden per si de cas. Del tipus de comentaris no en parlaré perquè ja ho va fer l’Eva i seria plagi.

Bé, ja paro. Però no perquè se m’acabin els caràcters sinó perquè em faig pesat. Un dia d’aquests agafaré fotos i les criticaré. Sobretot del col·lectiu EMO dels fotologs que si no fessin pena, em farien riure.

ACTUALITZACIÓ (21:19): Ja està disponible el vídeo de Josep Cuní imposant ordre al debat d'aquest matí. Podeu veure'l al nostre canal, a la barra lateral esquerra d'aquest blog.
 
Publicat per Itf
Envia aquest article a un amic
Link directe ¤ ¤